Wednesday 8 May 2013

Gred Gred Gred

hampa pernah amik kisah tak kedai makan atau restoran yang hampa pi makan? aku actually tak le kisah sangat sangat..setakat nampak bersih, makanan ok, ok ler...tapi setelah digredkan oleh pejabat kesihatan ni, kena amik kisah jugak lah kan..kadang-kadang aku tengok kedai makan tu punyer le ramai orang pergi tapi gred C..yang macam style sikit nampak cam mahai je tempat tu, gred A..ala cam tempat org kaya, banyak duit lepak tu..stylo  gitu..(betui ke ayat aku nih..lantak ler)..gred B biasa -biasa je la..sama cam gred C gak..baru2 nih, aku g makan kat satu tempat makan..quite femes la kat Kulim nih..tercari-cari aku gred kedai tu tak jumpa pun, mana letaknyer ntah..sebab gred tu kena pamerkan, so, customer bleh nampak dan bleh decide nak makan kat situ ke tak..yang aku rasa cam marah sikit, cam kecewa sikit, kualiti makanan dia tu, tak best langsung..kailan goreng ikan masin dia, rasa macam dia masak main-main, dengan potongnyer besar2, kering kontang sayur tu, sayur pun nampak cukupleeee tak segarnyer..ikan siakap stim? apa pun tak rasa...aku rasa la kan, kita kena ada satu lagi skuad pemantau rasa makanan plak le..kalau tak sedap, kita bagi rate kedai makan tak sedap..ni takat ada sangat bersih, bersih, sederhana dan kotor..watper...ok..ni aku bagitau markah untuk kategori kebersihanyer..nanti nak pi makan kat luar, tengok lah sama grednyer..jangan pakai makan ja, balik umah nanti sakit perut, kena masuk spital lak..tak ke haru...

Gred A   : 80-100
Gred B   : 65-79
Gred C :   50-64
Kotor dan tiada gred : 50 % ke bawah...ish gamak ka nak makan kat kedai ni kan??

No comments: