Monday 6 May 2013

Kisah Benar

waktu aku jadi kerani tempat mengundi, kawan yang setugas dengan aku tu bercerita..katanya, hidup dia pada tahun lepas, amat menyedihkan, sebab kena tipu berniaga, jatuh terduduk, sampaikan baju raya anak pun masa tu tak ada duit nak beli.isteri tak bekerja.dia baru lepas xciden..4 bulan mc..memang katanya, hidup dia memang teruk..nasib le bini dan anak tak lari. tiba-tiba terpikir la dia, suruh bini dia belajar dengan makcik sebelah rumah, cara nak buat tat nenas..tapi diolah sikit untuk intinya, dia tukar inti jem nenas dengan jem lain..kaler plak biasa tat kaler kuning, dia tukar buat warna warni..alhamdulillah, dari modal rm300 dapat le dalam rm2k lebih..cukup ler untuk buat belanja raya.beli baju anak, ye la, kita kalu dah kawin, anak le yang lebih utama, yang kita punya, belakang sikit ler..itula crita dia yang aku rasa sedih sikit..ish aku rs insaf, susah susah aku..ada lagi yang susah..betul kata Dr Azizan Osman, orang yang kerap bersungut adalah orang yang kurang bersyukur...

1 comment:

Kakcik Seroja said...

Rezeki akan datang kalau kita tak jemu berusaha dan yakin dengan janji Allah. :)