Monday 7 November 2011

Aku Kena TIPU..huhuhu

critanya bermula begini...
aku kenal dengan seorang kakak, yang berniaga makanan di belakang pejabat aku.mak mertuanya, ramai staff kat pejabat aku yang kenal..jadi, aku sunnguh percaya pada kakak ni..
aku memang bercita2 nak berniaga pakaian, dapat jer duit epf, aku pun beli ler dalam 20 pasang baju yang bermanik2 tu...aku pun pas ler kat kakak ni untuk dia jual kat pekerja kilang tempat dia berniaga..laku ler pakaian tu, tapi aku tak dapat payment..pakaian tu depa amik bayar bulan..aku bajet sebelum raya selesai ler hutang baju tu sebab aku bajet bayar sebulan rm50 ke rm 60 ke..tunggu punya tunggu, tanya punya tanya, dia bagi alasan, orang tak bayar hutang, kilang tak bagi gaji, mcm2 ler alsannyer..aku pun trima ler alasan tu walaupun rasa syak...tunggu punya tunggu, tak dapat jugak duit..dia bagi alu rm 250 jer..tu pun jenuh mintak..baki tudung yang dia jual pun dia tak bagi..hampeh betoi..sampai le lepas raya..aku tak tahan tunggu, aku pun pi la tanya orang kilang sapa yang amik baju dekat pompuan nih..tanya punya tanya, depa semua kata dah bayar dekat pompuan ni..ooo dia tipu aku, dia kata orang kilang tak bayar la, takdak duit la, padahal depa dah bayar suma..maksudnya, dia guna duit aku, dia TIPU aku..jahanam punya pompuan..petang tu jugk aku dapat mesej dari pompuan tu, dia kata nak bayar, tapi tak tau lagi bila..katanya dia tengah sesak(tak de duit)..kan bagus kalu dia bagitau awal2..ni bagi alasan mcm2..sampai ke saat ini aku masih menunggu bayaran dari dia..hampeh..aku kena tipu..

**apa komen korang, patut ke dia buat kat aku mcm tu?adakah salah aku percaya pada dia?


No comments: