Wednesday 30 November 2011

kalut..kalut..kalut..

ala cik oiiii..kalut bebeno ler sekrg nih...aku pun naik pening dah..kalut dengan kerja , kalut dengan rumah..sumanya rasa tungging terbalik..yang bab rumah tu dah sepasai..bila nak masukkan perabut, bila nak pasang kipas, bila nak mop lantai, bila nak mesin rumput, kalu pun tak bleh trim balik rumput carpet tu bagi cantik, bagi rata pun ok dah..pokok2 menjalar kat tepi pagar pun dah tinggi..pokok anggur pun dah nak sembah bumi dah..punya ler tak terjaga..rimas betoi mata dengan fikiran aku...
nak pergi survey kipas siling pun tak tau bila..ada kata p je beli dekat carrefour, murah skit, ada kata p ja kat tesco, dekat skit..ntah ler..aku tak nak beli pun yg mahai2, yang pakai remote tu..bukan aku nak duduk situ pun..nak bagi orang sewa jer tak pun buat homestay jer...tengok ler mana sempat..
yang kerja plak..mcm tak habis2 jer..tambah plak, bila orang besar nak datang..lagi ler kena kerja teruk..ni aku hampeh ni...orang bawah skit dari orang besar tu pun, minta bukan2 ler..depa pun dok kalut jgk..
hampeh hampeh..bila ler nak selesai???

No comments: