Monday 14 November 2011

Merak Yang Terkurung

Tak kembang pun merak ni..jenuh aku tunggu

adakah gelaran sombong cam merak sinonim dengan zaman sekarang??

pic ni aku snap masa aku nak g t'ganu dan kelantan hari tu..lokasinya di kedai makan naimah adik beradik..nama tempat aku tak pasti..tapi depa cakap cam kelantan dah.ikut kata kawan aku, org grik pun dah ckp cam kelantan..betoi ker??? ntah ler..
aku satu bas berenti mkn kat situ..rega??mahai gak la, tapi tak ler sampai cekik darah..tapi nak wat camna dah kat situ kedai tu jer yang ada..makan jer la..tapi yang bestnyer, EO aku belanja..kehkeh..jimat skit ler bajetnyer...anyway, kat situ kami makan sup tulang, sedap gak..bukan sedap gile, sedap gak jer...
ada jugak org bela merak, tapi sangkar dia kecik ler, kalu besar sikit best la merak tu nak bergerak...tapi tu ler tarikannya, binatang jarang jumpa..singgah le kat situ kalu lalu laluan grik-kelantan..

No comments: