Friday 25 November 2011

Hari Ini Aku Bekerja

tension weh..hari ni sabtu patut aku dok umah tapi kena datang kerja plak..esok punkena datang keja lagi..ini arahan pihak atasan..hampeh...ikutkan aku cuti 3 hari, jumaat, sabtu dan ahad..nampak gayanyer, jumaat je la teman cuti, lagi 2 hari, teman kena keja...
kenapa kena keja??sebab ada orang besar nak datang melawat, kedah dan perlis..aku pun pelik, dalam lawatan kerja orang tu tak disebut pun nak melawat. pejabat kecik2 macam pejabat aku nih..tapi kami disuruh tunggu pejabat gak...ish ish ish..hampeh betoi ler...
cuba korang bayangkan, orang tu KSU, banyak jabatan dalam kementerian dia, mana le sempat dia nak datang melawat ke semua daerah, kalu dia datang tengk jer ok ler, tapi ni datang nak dengar taklimat, sempat ke ??? adoiii  tension toi la..
tapikan, aku terpikir, kalu seorang manusia yang berjawatan tinggi datang, semua takut, stand by tu standby ni, tapi ada tak kita buat mcm tu ketika nak mengadap Allah..rasanya tak sangat pun kan..
itulah lumrah manusia...

No comments: