Monday 16 July 2012

Hari Konvo Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah


ni le bangunan pentadbiran PTSB

hari ni, aku gerenti merupakan hari yang paling gembira bagi student2 poli yang grad..ye la dah bertahun2 belajar, dapat diploma, dapat sijil..naik atas pentas, salam dengan Tnku Puteri Intan Shafinaz (untuk hari pertama ja), hari lain dengan VVIP gak la..chewah, masa berjalan naik atas pentas tu mesti kontrol hensem dengan ayu ler..ala potographer berapa ramai dok tunggu.snap sana, snap sini..nanti depa nak bagi gambar boh dalam frame besar..ha, gantung ko gambar ko kat ruang tamu..bila orang datang je, mesti depa tanya, grad mana? amik kourse apa?belajar kat man?sekarang kerja apa?ala , mesti mak pak, adi bradik dan semestinya korang sendiri akan bangga giler..nak plak yang dapat Anugerah Pengarah, dapat bergambar dengan Tunku Puteri tau..ingat senang nak dapat...payah ooooo......
aku pergi tadi atas jemputan jabatan..wakil bos aku jer..pukul 8 pagi lagi aku dah sampai, makan pagi dulu, sembang pot pet pot pet dengan staf situ..actually, aku tak kenai pun dengan sapa aku sembang,,bantai je la..rupany2, orang yang aku dok sembang rancak tu, ketua jabatan dengan timbalan pengarah poli nih..ooo orang besar poli nih..sebabnyer masa konvo, depa ni dok di atas pentas...
sebelah kanan aku, orang besar kilang silterra..aku tak sembang pun dengan dia sebab, segan le, aku sorang jer pompuan kat line tempat duduk jemputan tu..malu aih...sebelah kiri aku, orang poli sendiri..ok lah, ramah gak la sembang..punya la lama nak tunggu habis semua dapat diploma..sampai tersengguk aku..malu betul..tapi apa nak buat, aku tak leh kontrol..ada persembahan anklung, tapi semua tak dibenarkan amik gambar..tak bleh le aku nak boh dalam blog aku nih..hiasan pentas, aku rasa tak berapa cun la.mungkin sebab dah 3 hari, bunga pun dah tak nampak segar..layu jer...tapi, rasa aku, masa hari pertama mesti  la best sebab Tunku Puteri ada...

banner yang dipasang sepanjang jalan dekat poli dan dalam poli

depa bagi goodies beg sorang satu..dalam tu ada le mug PTSB, air mineral dengan buku aturcara..dalam ucapan pengarah poli ni, memang agak impressive sebab banyak anugerah yang student dan pensyarah dapat..tempat pertama golf antara pelajar poli..agaknya yang menang tu, dah biasa hayun kayu golf kot..takkan orang kg cam aku yang tahu baling nyok ni pandai main golf plak...tak tahu le aku...depa ni ada menang pertandingan bahagian kejuruteraan awam, pembentangan keryas kerja di peringkat antarabangsa, dapat anugerah apa ntah mengatasi 100 orang calon..banyak lagi le anugerah yang poli ni dapat, walaupun baru umuq 7 tahun..syabas syabas..semoga pensyarah, pelajar akan terus berjaya...
lepas konvo..suka le, dapat bunga, mak pak gembira..

No comments: