Wednesday, 26 March 2014

Korang Tau Tak??

pernah dengar jabatan perlindungan hidupan liar?pernah tau, kalau kena patuk dengan ular cam ular tedung selar ke, ular kapak ka, terlanggar babi ke, atau babi langgar kita ka, kita bleh claim dengan jabatan ni.kerajaan akan bagi pampasan ikut pada tahap keparahan la.haa korang mesti tak tau kan?aku dulu pun tak tau tapi sekarang dah tau,masa nak claim kena bawa la surat doktor la.haaa..dah dapat info ni, kabor la kat kawan-kawan especialy yang dok kat kampung atau kawasan yang berisiko banyak kera ke.sebab kalau kena gigit dengan kera pun bleh claim gak...

2 comments:

Rai Ourkizuna said...

mak aih..first time dengar.. tapi kami belum pernah kena lagi la.. takmo la kena serang binatang gitu.. ngeri..

Ibu Lala said...

La ye ke. Fes time dgr nih. Untung la klw camtu. Ms kat kg dulu sll gak dgr org mati sbb kena langgar dgn babi hutan. Klw camtu boleh claim gak ke.