Monday 31 March 2014

Murah Rezki

Kadang-kadang naik segan aku nak singgah kat satu kedai dekat Taman Kucai di Paya Besaq tu.Bukan pasai pa.kat situ ada kedai juai kui muih.Banyak betoi kuih yang makcik tu juai.Berjenis-jenis kuih dia.Yang best tu, makcik tu buat sendiri bukan dia juai kuih orang. Pukoi 3 pagi dah bangun untuk buat kuih.Ada gak dia juai mi bandung tapi laksa dia dah tak buat sejak ikan mahai hari tu.
Yang aku nak crita nih,anak dia,klien aku.Aku kenai la ayah dia mak dia adik beradik dia.Depa ni memang berniaga ja kerjanya.Macam2 depa berniaga.Masa mula2 aku beli kuih aku tak tau pun ni kedai klien aku.Bila singgah dia ada.Tanya-tanya kedai mak ayah dia.Yang aku segannya, bila aku singgah beli, mesti dapat diskaun.kalau tak diskaun dapat kuih free.hari tu aku makan mi bandung,sepinggan rm4.50,air sirap rm1.00,kuih lagi rm3.Dia caj aku rm5 jer.kelmarin aku beli apom balik special 2 biji.Sebiji rm4,dua patut rm8 la kan,aku amik kuih cara 2 biji.Total rm8.80 la.Dia amik rm8 ja.kuih cara kira free,bagi lagi plak kuih pak tungku rm2 free.Segan gak sebab selalu camtu. Tapi aku bukan sengaja nak singgah situ,dah kedai dia yang ada di area tu.Lagipun apom balik dia memang sedap.Balai polis ka,politeknik ka, geng surau ka,semua order kat depa.Memang terbukti sedap la kan?
Anyway, pakcik makcik terima kasih selalu bagi free kat saya.Doa saya moga murah rezki makcik dan pakcik dan perniagaan makcik akan maju.Cina, India,Melayu banyak yang makan kat situ.Rezki depa kan.Ramai pelanggan.

No comments: