Wednesday 12 March 2014

Mohsin Progress


dah 3 bulan mohsin ke tadika.dia dah pandai nyanyi.dah boleh baca buku Peter & Jane.rajin betul dia membaca.walau homework tak mau  buat tapi membaca buku tu tetap dia nak.aku tunggu jer bila dia dah pandai baca sok, boleh beli buku crita banyak2. geram aku tgk buku crita yang cantik2 kulit licin, tebal. zaman aku dulu tak dak buku camtu. lagipun kalau ada, mak mana mampu nak belikan. balik sekolah dia akan nyanyi. macam tu lah yang auntie bawa van crita. pagi2 kalu, cakap apa pun tak mau.diam ja.balik time, nyanyi saja. kawan2 dlm van pangge dia mohsin baby sebab dia ni manja sikit..time pi tadika tak nak dok belakang, nak dok depan ja. time balik ok..boleh dok belakang. kat kelas cikgu tanya tak mau jawab, walaupun dia tau jawapan.berat mulut betoii..time baca buku, ok..cepat.cikgu dia la kata. makan pun banyak, selalu bertambah. aku nak tergelak pun ada dengan kerenah dia..bila nampak pencawang elektrik dia akan kata.."mama,mama robot robot"..ada imaginasi tu..hehehehe aku suka sangat tengok perkembangan dia..ada lagu yang dia nyanyi dalam bahasa mandarin..tapi aku tak tau betul ek dak..sebab aku tak paham..heeeee

No comments: