Monday, 17 March 2014

Tukar Please

aku cukup geram bila pi makan kat kedai makan biasa yang tepi jalan ka restoran ka, depa bagi sudu yang nipis, bila tekan kuat sikit nak bengkok tu..eiiii geram betoi aku..belila sudu yang kualiti sikit sebab depa berniaga, benda tu nak guna lama.bukannya modai besaq pun sangat.diulang boleh pakai lama..bila tekan kat ayam, dah bengkok sudu tu..leceh..sebatang sudu yang tebal tu baru sebatang rm1.50, boleh guna 5 6 tahun tu.lagi satu gelas.kalau order ayaq yang berwarna memang tak nampak gelas yang macam tak cuci tu.kalau order air suam, tengok la gelas yang berdaki tu..apa punya tokey berniaga camni.untung nak, kualiti barang tak mau jaga.hampeh la depa nih.
ada satu pengalaman aku, pi kursus di Langkawi, kan kat situ pinggan mangkuk punya la murah..apa brand nak semua ada, tapi hotel tu guna pinggan plastik jer..cam melamine gitu..heheheh lawak lak aku rasa.punya la syurga pinggan mangkuk, melamine gak yang dia bagi kat aku makan.tapi pinggan elok la.tak le sumbing, kaler pun dah bertukar jadi kuning ka apa ka.
tokey kedai, tolong alert la pinggan mangkuk semua tu..tukar la kerap sikit..jangan pikiaq nak untung ja.pelanggan tengok pun geli gelas yang berdaki tu..

1 comment:

Rai Ourkizuna said...

paling elak order air suam kalau pergi kedai tepi jalan.. selalu terkena air berkeladak.. yuck!