Wednesday, 19 March 2014

Terlerai Sudah Ikatan Itu...

sad news, kawan baik, masa aku dok asrama, satu dorm,satu kelas dan kami sama-sama main sukan, pendek kata sentiasa bersama.lama dah terpisah hubungan,hanya berfb ja.tu pun kadang2 la,masing-masing dah sibuk kan, dah ada keluarga. just follow status di fb ja la.tup tup, ayat di kat fb cam ada masalah tapi tak le aku bertanya..agak2 gitu la.then, update kat fb,DIVORCE..aihhh ..sampai bercerai..biaq betul..serius ka masalah depa nih..aku macam tak berapa seronok sikit sebab ayat dia kat status seolah-olah anak dapat kat laki dia.aiseyyy...jangan la macam tu.anak - anak patut dengan mak kan?biaq bercerai talak berapa pun, anak kita amik..tapi aku tak tau la.baca kat fb je..tak bertanya pun. nak tanya, kan sedih lagi pulak dia.lagipun masih baru lagi..
satu hari tu, aku pi sekolah yang aku study dulu..jumpa dengan ustazah aku dulu.rupanya, dia tau dari mula lagi kisah rumahtangga kawan aku tu..critanya, laki kawan aku tu ada perempuan lain.ni bukan yang pertama tapi dah kali KEEMPAT.aiyooo apa pasai jadi macam nih?rupanya masalah ni dah kerap berulang.dan kawan aku tu laaaaama sangat bersabar.kalau dengan perempuan yang lain, bila kawan aku mengamuk, depa akan angkat kaki, tapi yang ni, tetap berkeras nak jugak kat laki kawan aku tuh..lastly, bercerai je la..dulu masa kawan aku graduated dari U,laki dia tak bagi kerja.suruh dok rumah ja.bila dah anak 3, baru bagi kerja.nak kerja apa?dah lama dah tinggai bidang yang dia belajaq.lagipun sekarang banyak yang baru keluaq U,takkan nak amik kawan aku yang dah lama grad ni.benda yang dia belajaq pun dia dah lupa.. sekarang dia kerja kat kedai kek ja.sambil-sambil tu buat bisnes kat fb.
sian kat dia..tapi takpa, ingat satu ja benda, Allah itu ada.hanya pada dia kita berdoa dan hanya Dia saja yang dapat membantu kita.kepada perempuan yang nak sangat laki dia tu, takpa, kawin la.mungkin sekarang ni dia seronok, laki yang dia nak dia dapat,tapi belum pasti akan bahagia sampai bila..
sebagai kawan,aku mendoakan yang terbaik untuk dia..semoga tabah, kuat semangat dan berusaha keras untuk anak-anak.itu harta yang palinggggg berharga.

3 comments:

Rai Ourkizuna said...

kesiannya.. macam tu lah orang perempuan..bila dah tak diperlukan orang buang macam kain buruk.. saya rasa anak dapat kat suami dia sebab pendapatan dia sedikit..so mahkamah anggap yg dia tak mampu nak sara anak2.. semoga dia tabah..

Irfa said...

Dah ramai kwn akak zmn skolah yg bercerai. Ada yg dpt ank dn ada yg ank duk ngn ex. Itu lh kehidupan. Hari ni syg. Esok lusa benci kita x thu. Doa yg terbaik. Hidup mesti diteruskan. Smoga kwn tu tabah ye

Sweetie said...

Kesiannya! semoga kawan Sarah tu tabah mengharungi dugaan ni.