Monday 31 March 2014

Taman Ular, Perlis

Sambung crita gi Perlis. Petang tu lepas rehat,kami pi ke Taman Ular, Perlis. Aku pernah mai taman ni masa tahun 1995,tingkatan 3 masa tu. Mai dengan geng sekolah. Masa tu, cikgu aku nama Zul Abu Bakar,dia seorang cikgu yang aktif berjalan-jalan.Jadi kami anak murid dia, dia bawa pi merata tempat. Orang kampung la kan, seronok la ikut rombongan sekolah. Mak mana ada duit nak bawa pi bejalan. Harap sekolah je la. 

 
Tiket masuk ke taman tu. Dewasa RM5. Kanak-kanak bawah 4 tahun free.RM 2 untuk kanak-kanak yang lebih 4 thn. Aku kena la caj RM 12. Anak aku free sebab tak cukup 4 tahun.By date la.By year dah cukup pun.Heeeee
 
 
Gambar ular yang telah diawet. Macam-macam ular ada.Banyak yang diawet la. Yang hidup ada la tak sampai 30 bekas kot.Cuaca panas, cam kesian plak aku tengok ular-ular dalam tu.Mesti depa tension kan?Panas jaaa dah tu orang tengok-tengok..stress gamaknya ular tu.Heee agak je la. Tapi serius,cuaca panas,pokok-pokok semua kering.Ranting ja nampak.Daun banyak yang luruh.Sian betoi aku tengok taman nih.Laman Bunga Raya,dah cam tak raya.Bukan tak maintain tapi cuaca panas.Laman Bunga Kertas ok.Sebab bunga kertas suka panas.

 
Nampak ular dengan telur kat dalam tu.

 
First time tengok ular punti.Dengar pun tak pernah sebenarnya.Ada ka kat kampung aku ular nih.Takut aku dengan ular-ular nih.Berbisa.

 
Anak menakan dengan anak aku.Baju tu aku beli masa pi Padang Besar hari tu.Beli kat Mohsin, Haikal dengan Fizi.Kat belakang ada tulis nama depa.Tapi lecehnya, kat nama Fizi depa silap tulis,takpa la, small mistake jer.

 
Payah nak bergambar budak nih.Jenuh suruh.

 
Ada nampak Iguana? Tengok betul-betul.

 
Biawak. Menyorok bawah kayu.Panas oiii.Hampa tau dak?

 
Boya ada 3 ekoq.Air dalam kolam pun dah kering.Sian buaya, nak berendam pun tak bleh.Sian betoi aku tengok.Cam tak hepi je buaya nih.Macam aku bleh baca ja apa boya tu fikir kan?Ntah dia kata, apa tengok-tengok?

 
Sebenarnya, Haikal kena kalih muka Mohsin tengok kat aku sebab dia payah nak tengok kamera.

 
Rusa sedang beristirehat.Panas kak oii chek nak pi jalan dalam kandang pun.Dah la pokok tak banyak.Tang ni ja teduh pun.

 
Ni last round dah ni. Dah nak kuar dari taman dah.
 
Anyway, taman ni ok.Caj murah.Tapi sebab panas cam tak best nak berjalan lama-lama.Kalau sapa nak pi, bawa la payung ka, kipas tangan ka.Panas chek oiii..
 
Pernah pi Taman Burung Pulau Pinang yang kat Seberang Jaya tu.Lebih kurang ja dengan sini.Beza sini ular,sana burung.Caj sini murah sangat.Sana dewasa rm15,kanak2 rm10.tempat kecik jer.Burung unta bulu pun tkade.siannnn.Kat sini burung unta ada 3 ekor.Banyak bulunya.Ni comparison aku jer.Korang tak setuju jangan marah kat aku k.

No comments: