Wednesday 11 January 2012

Aku Nak Crita

aku da crita nak share..just sharing..dah tak tahu nak merepek apa petang2 gini..aku kerja dalam bidang berkaitan dengan dadah ni adala dalam 5 tahun,kalu dulu, masa aku kerja bank, aku tak heran sangat bab dadah2 nih,tapi bila dah kerja dlm bidang ni dan tengok senario yang berlaku, amat tragis dan menakutkan.. cukup takut bila tengok keadaan anak2 muda belia, remaja sekarang nih..bukan takat lelaki, yang pompuan lagi menakutkan..
dulu2, susah nak jumpa anak ugut mak bapak, anak melawan mak bapak kaw2 punya, sekarang? tak larat nak dengaq..ada jer mak bapak tepon crita anak dia ugut nak bakar rumah lah, nak bunuh lah..suma tu disebabkan pengaruh dadah ler..pagi tadi jer, sorang mak tepon, anak dia bakar dapur umah dia..sian kat makcik tu..aku pun nak buat apa, bakar tu jenayah polis punya, kabor ler ke polis..kes bakar membakar nih, dah banyak kali jadi..kes ugut bunuh pun banyak gak..kalu manusia normal, takkan gamak depa nak buat lagu tu, tapi tu dia la, dadah punya hal..tapi ada juga kes mak bapak yang sooooookong anak2..beeeela sangat anak2 nih..aku pernah bawa 1 kes mahkamah, ada ke anak dia sepak terajang dia, pecahkan keta persona baru dia, ugut nak bunuh, bila aku tanya mak dia, mak dia boleh kata, ala cik, tak payah tulis la repot tu, masa tu dia tengah marah..cehhh kalu hang tau dia tengah marah hang mai repot kat pejabat aku watpa..bior je la..hampeh toi mak dia nih..kalu nak manja anak pun, berpada la sikit...kita tangkap ngan hantar dia ke pusat serenti bukan nak aniaya dia, nak bantu dia pulih dari penagihan...kalu dia tak dibantu, apa akan jadi pada dia...tolong ler paham sikit, sapa tak sayang anak cek oiii tapi berpada2 la...

No comments: