Tuesday 10 January 2012

Kerja Yang Tiada Kesudahan

kerja kerja kerja selagi tak tutup mata, kena la kerja..kerja ni ada macam2, ada kerja yang fun ada yang kadang2 fun, kadang tak..cam kerja aku, kadang2 best, kadang2 tak berapa best..heheheh
untuk tahun ni, ada target yang perlu kita capai..tapi, memandangkan klien aku bukan orang yang normal, payah le sikit..korang ingat aku kerja dengan sapa lah yer..aku kerja dengan bekas/penagih dadah..tak normal la depa tu, sebab saraf ada sikit rosak disebabkan dadah..ini buka aku kata, kajian yang kata, kalu korang tanya penagih pun depa akan jawab  macam tu jugak, bagi yang mengaku depa tu penagih ler..ada gak yang tak mengaku, tapi air kencing positif dadah, camno?? itu orang auta banyak besar..
ada baca paper??sekarang ni dadah senang masuk Malaysia, aku pun tak tau napa..paper hari ni kata, dadah syabu perisa mangga..hoooo korang jangan ingat ais krim je ada perisa, dadah pun ada..
baru2 ni, aku kena g pujuk sorang kes tu untuk masuk rawatan secara sukarela, tapi hampeh toi, belum aku sampai umah dia, dia dah cabut dulu lagi..ada la kaki yang roger dia bagitau nampak van kami ke apa ka..ikut kata pakcik dia, ramai geng2 muda belasan tahun yang terlibat dalam penagihan..aku pun pening dah..ceramah dah bagi, tangkapan dah buat, tapi depa ni macam tak sedar, ikut seronok jer..
yang dah terlibat ni nak pulih bukan main susah lagi..yang baru ni plak dah nak join...pening ooo nak handle..tapi dah aku kerja bidang nih, trima ja la cabarannya..
kata bekas pengarah negeri aku, kerja ni, hasilnya payah nak nampak, 10 tahun lagi pun belum tentu depa ni akan berhenti, silap hari bulan jadi cam sampah tepi jalan..tapi anggap lah ni sebagai tanggungjawab dan juga ibadah..ada ganjaran yang akan kita dapat di akhirat nanti..InsyaAllah..kalu kerja engineer JKR lain ler, siap kerja nampak hasil projek, kerja cam kami, siap kerja, hasil tak dak lagi..ntah bila nak nmpk hasil..
korang paham apa aku merepekkan ni???

No comments: