Monday 30 January 2012

Pikirkan Ler...

rasa terkejut, sedih nengok perangai anak sedara aku nih..sedih aku tengok ayahnya yang berusaha untuk berikan yang terbaik demi pendidikan anak2 tapi anak2 tak hargai..bukannya susah pun, masuk belajar di sek. teknik, duduk di asrama..asrama bukannyer jauh, dalam area kulim gak..susah sangat ke nak duduk di asrama..bukan sikit yang mak bapak dia ikut kehendaknya..tak ada lesen tapi gatai nak bawa motor p sekolah, mak pak bagi..walaupun mak tok dia berleter pun ada je alasan depa bagi..cepat samapi rumah, senang nak p sekolah..walaupun sekolah tu tak jauh mana pun dari rumah..pernah kena tangkap dengan pak ngahnya masa tengah main game..tak pe, pergi sekali sekal je katanya..bila tanya, pergi rumah kawan, padahal tau dah pergi kedai game..
takut nak duduk di asrama sebab petang2 tak bleh p jumpa awek??tak bleh ronda2 taman dengan motor, tak bleh lepak dengan kawan2?? mana lebih penting, belajar ke seronok?? tak susah pun hidup di asrama nih..ada kawan2 gak. makan sedap. awek pun ada gak..heheheh tengok jer la..gila nak couple kat asrama..hmmmm ntah ler..jangan menyesal di kemudian hari dah..sekarang ni peluang terhad, ramai bijak pandai, kalu malas belajar, nak kerja apa, kalu mak bapak kaya takper la, kalu yang sengkek cam aku nih, apa aku nak turunkan kat anak2 aku..ilmu je la...
beringat la cek oiiii

No comments: