Sunday 15 January 2012

Biarkan Mereka

baru2 ni, kami ada buat kenduri untuk arwah ayah. sempena 100 hari ayah kembali ke rahmatullah..adik bradik ayah aku ramai, mak uda, mak tih, pak long, chik, cu..mengenangkan mereka tu adik beradik ayah semak dan sebapak, kami jemput la depa mai makan kenduri..rasanya dah 3 4 kali kami buat kenduri arwah, tapi yang datang cuma seorang saja, pak long Karia, dia ja yang sentiasa datang kalau dijemput..
mak aku rasa agak sedih la sebab depa ni tak mai, bukan kenduri untuk orang lain, tapi untuk arwah abang depa gak..masa sakit pun sekali dua ja datang melawat, tapi yang paling aku sakit hati, masa ayah terlantar sakit, datangnya macam rombongan,dah plak tu, tanya soalan punyalah banyak kat mak aku..cammana jaga abang? makan cammana?mandi dia cammana, sapa yang urus? oiii anak dia ramai la, anak dia la yang urus..ko ingat abang ko kebulur ke??apa yang dia nak makan, suma anak2 carikan..ko ingat abang ko terabai ke??
ada ke patut, korang lebih utamakan persatuan korang yang ntah apa apa tuh dari mai kenduri arwah untuk abang korang..pak tih, tu datang sekejap jer sebab nak pergi meting persatuan, aku pun pelik, persatuan korang tu halal le haram..meting lebih penting dari adik bradik..yang aku tau, pak long memang dah boikot depa nih sebab pak long kata sesat persatuan depa nih..
mak pun dah kecik hati, abang ipar aku pun sama, jangan jemput lagi depa makan kenduri..bila hari kenduri ja, persatuan ada meting, kenduri ja persatuan meting...ha pergi la meting..esok2 kalu mati, orang persatuan ko jugak yang uruskan..kami ni, tak masuk persatuan korang, tak bleh semayangkan jenazah korangkan???? apa punya pahaman daaa...

No comments: